Bestilt inden 23:59, gratis forsendelse i morgen!

Vilkår og betingelser

Artikel 1 - Definitioner

Under disse betingelser har følgende udtryk følgende betydninger:

Overvejelsesperiode: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan gøre brug af sin fortrydelsesret;

Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i udøvelsen af ​​et erhverv eller en virksomhed, og som indgår en fjernkontrakt med iværksætteren;

Dag: kalenderdag;

Varighedstransaktion: en fjernkontrakt med hensyn til en række produkter og / eller tjenester, hvis leverings- og / eller købsforpligtelse er spredt over tid

Holdbart medium: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller iværksætteren at gemme oplysninger, der er rettet til ham personligt, på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret reproduktion af den lagrede information.

Fortrydelsesret: muligheden for forbrugeren at annullere fjernkontrakten inden afkølingsperioden

Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og / eller tjenester til forbrugere på afstand;

Fjernkontrakt: en aftale, hvor kun inden for rammerne af et system organiseret af iværksætteren for fjernsalg af produkter og / eller tjenester, indtil og med indgåelsen af ​​aftalen, kun en eller flere teknikker til fjernkommunikation anvendes

Teknologi til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren er sammen i samme rum på samme tid.

Generelle vilkår og betingelser: de nuværende vilkår og betingelser for iværksætteren.

 

Artikel 2 - iværksætterens identitet

BLINGO

E-mail-adresse: support@blingo.dk

Adresse: H. van Bukentoplaan 13, 2960 Brecht, Belgien

Moms-identifikationsnummer: BE0555826826

 

Artikel 3 - Anvendelighed

Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernkontrakt og ordrer mellem iværksætter og forbruger.

Inden fjernkontrakten indgås, vil teksten til disse generelle vilkår blive stillet til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, inden fjernkontrakten indgås, vil det blive angivet, at de generelle vilkår og betingelser kan ses hos iværksætteren, og at de vil blive sendt gratis så hurtigt som muligt på forbrugerens anmodning.

Hvis fjernkontrakten indgås elektronisk, uanset foregående afsnit, og inden fjernkontrakten indgås, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser gøres tilgængelig for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at forbrugeren kan kan let opbevares på en holdbar databærer. Hvis dette ikke med rimelighed er muligt, inden fjernkontrakten indgås, vil det blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres elektronisk, og at de vil blive sendt gratis elektronisk eller på anden måde efter anmodning fra forbrugeren.

I tilfælde af at specifikke produkt- eller servicevilkår gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og forbrugeren kan altid stole på den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham i tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser er.

Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle betingelser på et hvilket som helst tidspunkt helt eller delvis er ugyldige eller ødelagt, vil aftalen og disse vilkår og betingelser forblive i kraft, og den relevante bestemmelse erstattes straks i gensidig konsultation af en bestemmelse om, at formålet fra originalen så tæt som muligt.

Situationer, der ikke er reguleret i disse generelle vilkår, skal vurderes "i ånden" af disse generelle vilkår og betingelser.

Usikkerhed omkring forklaringen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal forklares "i ånden" til disse generelle vilkår og betingelser.

 

Artikel 4 - Tilbuddet


Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette blive udtrykkeligt angivet i tilbuddet.

Tilbuddet er uforpligtende. Iværksætteren har ret til at ændre og tilpasse tilbudet.

Tilbuddet indeholder en komplet og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og / eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en korrekt vurdering af tilbuddet. Hvis iværksætteren bruger billeder, er disse en ægte gengivelse af de tilbudte produkter og / eller tjenester. Åbenbare fejl eller fejl i tilbuddet er ikke bindende for iværksætteren.

Alle billeder, specifikationer og information i tilbuddet er vejledende og kan ikke give anledning til kompensation eller opsigelse af aftalen.

Billeder med produkter er en ægte repræsentation af de tilbudte produkter. Iværksætteren kan ikke garantere, at de viste farver nøjagtigt matcher de rigtige farver på produkterne.

Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til at acceptere tilbuddet. Dette vedrører især:

prisen inklusive skatter

de mulige omkostninger ved forsendelse

den måde, hvorpå aftalen indgås, og hvilke handlinger der kræves til dette

om fortrydelsesretten gælder eller ej

metoden til betaling, levering og gennemførelse af aftalen

løbetiden for accept af tilbuddet eller den periode, inden for hvilken iværksætteren garanterer prisen

niveauet for hastigheden for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved anvendelse af teknologien til fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end den almindelige basistakt for det anvendte kommunikationsmiddel

om aftalen vil blive indgivet efter indgåelsen, og i bekræftende fald, hvordan den kan konsulteres af forbrugeren

den måde, hvorpå forbrugeren inden indgåelse af aftalen kan kontrollere de oplysninger, han har givet i henhold til aftalen, og om nødvendigt gendanne dem

ethvert andet sprog, hvor aftalen ud over hollandsk kan indgås

de adfærdskoder, som iværksætteren er underlagt, og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskoder elektronisk og

afstandskontraktens mindste varighed i tilfælde af en udvidet transaktion.
Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetype.

 

Artikel 5 - Aftalen

Med forbehold af bestemmelserne i afsnit 4 indgås aftalen på tidspunktet for forbrugerens accept af tilbuddet og overholdelse af de tilsvarende betingelser.

Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil den erhvervsdrivende straks bekræfte modtagelsen af ​​accept af tilbuddet elektronisk. Så længe modtagelsen af ​​denne accept ikke er bekræftet af iværksætteren, kan forbrugeren opløse aftalen.

Hvis aftalen indgås elektronisk, vil iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre elektronisk overførsel af data og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil iværksætteren træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.

Iværksætteren kan - inden for juridiske rammer - informere sig selv om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser samt alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernkontrakten. Hvis iværksætteren på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, er han berettiget til at afvise en ordre eller anmodning eller vedlægge særlige betingelser for gennemførelsen.

Iværksætteren vil sende følgende oplysninger med produktet eller tjenesten til forbrugeren skriftligt eller på en sådan måde, at de kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på et holdbart medium:

a. besøgsadressen på iværksætterens forretningssted, hvor forbrugeren kan gå med klager

b. betingelserne for og den måde, hvorpå forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten, eller en klar erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten

c. information om garantier og eksisterende service efter køb;

d. oplysningerne indeholdt i artikel 4, stk. 3, i disse vilkår og betingelser, medmindre iværksætteren allerede har leveret disse oplysninger til forbrugeren inden udførelsen af ​​aftalen

e. kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er ubestemt.

I tilfælde af en udvidet transaktion gælder bestemmelsen i foregående afsnit kun for den første levering.

Hver aftale indgås under de suspensive betingelser for tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.

 

Artikel 6 - Fortrydelsesret

Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at opløse kontrakten uden at give nogen grund inden for 14 dage. Denne refleksionsperiode starter dagen efter modtagelse af produktet af forbrugeren eller en på forhånd udpeget repræsentant af forbrugeren og annonceret til iværksætteren.

I refleksionsperioden vil forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Han vil kun pakke ud eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at opbevare produktet. Hvis han udøver sin fortrydelsesret, returnerer han produktet med alt leveret tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i original stand og emballage til iværksætteren i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, som iværksætteren har givet.

Hvis forbrugeren ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at meddele dette til iværksætteren inden for 14 dage efter modtagelse af produktet. Forbrugeren skal meddele dette ved hjælp af en skriftlig besked / e-mail. Efter at forbrugeren har meddelt, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal kunden returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er returneret til tiden, f.eks. Ved hjælp af bevis for forsendelse.

Hvis kunden efter udløbet af de i stk. 2 og 3 nævnte perioder ikke har meddelt, at han ønsker at gøre brug af sin fortrydelsesret resp. produktet ikke er returneret til iværksætteren, er købet en kendsgerning.

 

Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning

Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, er omkostningerne ved returnering af produkterne for forbrugerens regning.

Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer iværksætteren dette beløb hurtigst muligt, men senest 14 dage efter tilbagetrækningen. Betingelsen er, at produktet allerede er modtaget tilbage af webforhandleren, eller at der kan forelægges afgørende bevis for fuldstændig returnering.

 

Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesret

Iværksætteren kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i afsnit 2 og 3. Udelukkelsen af ​​fortrydelsesretten gælder kun, hvis iværksætteren klart har angivet dette i tilbuddet, i det mindste i tide til indgåelse af aftalen.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:

a. der er oprettet af iværksætteren i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer

b. der er tydeligt personlige;

c. der ikke kan returneres på grund af deres natur;

d. der kan ødelægge eller aldre hurtigt;

e. hvis pris er afhængig af udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på

f. til individuelle aviser og magasiner;

g. til lyd- og videooptagelser og computersoftware, hvoraf forbrugeren har brudt segl.

h. for hygiejniske produkter, som forbrugeren har brudt forseglingen af.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester:

a. vedrørende indkvartering, transport, restaurantforretning eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode

b. levering, der er startet med udtrykkeligt samtykke fra forbrugeren, inden refleksionsperioden er udløbet

c. vedrørende væddemål og lotterier.

 

Artikel 9 - Prisen

I den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, forhøjes priserne på de produkter og / eller tjenester, der tilbydes, med undtagelse af prisændringer på grund af ændringer i momssatser.

I modsætning til det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er udsat for udsving på det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på, til variable priser. Dette link til udsving og det faktum, at de angivne priser er målpriser, er angivet i tilbuddet.

Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de er resultatet af lovbestemte regler eller bestemmelser.

Prisstigninger fra 3 måneder efter indgåelse af aftalen er kun tilladt, hvis iværksætteren har fastsat dette og:

a. de er resultatet af lovbestemte regler eller bestemmelser; eller

b. forbrugeren har bemyndigelse til at annullere aftalen den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.

Priserne i tilbudet af produkter eller tjenester inkluderer moms.

Alle priser er underlagt tryk- og skrivefejl. Vi påtager os intet ansvar for konsekvenserne af tryk- og skrivefejl. I tilfælde af tryk- og skrivefejl er iværksætteren ikke forpligtet til at levere produktet til den forkerte pris.

 

Artikel 10 - Overensstemmelse og garanti

Iværksætteren garanterer, at produkterne og / eller tjenesterne overholder aftalen, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, de rimelige krav til pålidelighed og / eller anvendelighed og de lovbestemmelser, der findes på datoen for aftalens indgåelse og / eller statslige regler. Hvis det er aftalt, garanterer iværksætteren også, at produktet er egnet til anden end normal brug.

En garanti fra iværksætteren, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende over for iværksætteren på grundlag af aftalen.

Eventuelle mangler eller forkert leverede produkter skal rapporteres til iværksætteren skriftligt inden for 14 dage efter levering. Produkterne skal returneres i originalemballagen og i ny stand.

Iværksætterens garantiperiode svarer til producentens garantiperiode. Imidlertid er iværksætteren aldrig ansvarlig for den ultimative egnethed af produkterne til hver enkelt anvendelse af forbrugeren eller for nogen rådgivning vedrørende brug eller anvendelse af produkterne. 

Garantien gælder ikke, hvis:

Forbrugeren har selv repareret og / eller behandlet de leverede produkter eller fået repareret og / eller behandlet af tredjemand;

De leverede produkter er blevet udsat for unormale omstændigheder eller på anden måde behandles skødesløst eller er i strid med instruktionerne fra iværksætteren og / eller er blevet behandlet på emballagen

Utilstrækkeligheden er helt eller delvist et resultat af regler, som regeringen har udstedt eller vil udstede med hensyn til arten eller kvaliteten af ​​de anvendte materialer.

 

Artikel 11 - Levering og implementering

Iværksætteren vil tage størst mulig pleje, når han modtager og implementerer ordrer på produkter.

Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren giver virksomheden kendskab til.
Under overholdelse af hvad der er angivet i artikel 4 i disse generelle vilkår og betingelser, udfører virksomheden accepterede ordrer med tilstrækkelig hastighed, dog senest 30 dage, medmindre forbrugeren har aftalt en længere leveringsperiode. Hvis leveringen er forsinket, eller hvis en ordre ikke eller kun delvist kan udføres, underrettes forbrugeren herom senest 30 dage efter bestillingen. I så fald har forbrugeren ret til at opsige aftalen uden omkostninger og er berettiget til kompensation.

I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med foregående afsnit tilbagebetaler iværksætteren det beløb, som forbrugeren har betalt så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter opløsning.

Hvis levering af et bestilt produkt viser sig umuligt, vil iværksætteren bestræbe sig på at stille en erstatningsartikel til rådighed. Senest ved levering angives det på en klar og forståelig måde, at en erstatningsvare leveres. Ret til fortrydelse kan ikke udelukkes for udskiftningsgenstande. Omkostningerne ved en mulig returforsendelse er for iværksætterens konto.

Risikoen for skade og / eller tab af produkter påhviler iværksætteren indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en på forhånd udpeget repræsentant og meddelt til iværksætteren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

 

Artikel 12 - Varighedstransaktioner: varighed, annullering og forlængelse

Afslutning

Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået på ubestemt tid, og som strækker sig til den regelmæssige levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, når som helst under overholdelse af de aftalte annulleringsregler og en opsigelsesperiode på højst en måned.

Forbrugeren kan opsige en kontrakt, der er indgået i en bestemt periode, og som strækker sig til den regelmæssige levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, når som helst inden udløbet af den angivne periode med behørig overholdelse af de aftalte annulleringsregler og en opsigelsesperiode på mindst højest en måned.

Forbrugeren kan de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:

Annuller til enhver tid og er ikke begrænset til annullering på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;

Fornyelse

En aftale, der er indgået i en bestemt periode, og som strækker sig til den regelmæssige levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, må ikke stiltiende fornys eller fornyes i en bestemt periode.

I modsætning til det foregående afsnit kan en aftale, der er indgået i en bestemt periode, og som strækker sig til regelmæssig levering af daglige nyheder og ugentlige aviser og magasiner stiltiende fornys i en fast periode på maksimalt tre måneder, hvis forbrugeren modsætter sig denne udvidede aftale. kan annullere slutningen af ​​forlængelsen med en opsigelsesperiode på højst en måned.

En aftale, der er indgået i en bestemt periode, og som strækker sig til den regelmæssige levering af produkter eller tjenester, kan kun stiltiende fornys på ubestemt tid, hvis forbrugeren når som helst kan annullere med en opsigelsesperiode på højst en måned og en opsigelsesperiode på højst tre måneder i tilfælde af, at aftalen strækker sig til den almindelige, men mindre end en gang om måneden, levering af daglige, nyheder og ugentlige aviser og magasiner.

En aftale med en begrænset varighed til regelmæssig levering af daglige aviser og ugeblade og magasiner (prøve- eller introduktionsabonnement) fortsættes ikke stiltiende og slutter automatisk ved afslutningen af ​​prøveperioden eller introduktionsperioden.

Dyrt

Hvis en aftale har en varighed på mere end et år, kan forbrugeren opsige aftalen når som helst efter et år med en opsigelsesperiode på højst en måned, medmindre rimelighed og retfærdighed modsætter sig opsigelse inden udløbet af den aftalte periode.

 

Artikel 13 - Betaling

Medmindre andet er aftalt, skal forbrugernes skyld betales inden for 7 arbejdsdage efter starten af ​​refleksionsperioden, jf. Artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en tjeneste begynder denne periode. efter at forbrugeren har modtaget bekræftelse på aftalen.

Forbrugeren har pligt til straks at rapportere unøjagtigheder i de angivne eller angivne betalingsoplysninger til iværksætteren.

I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har iværksætteren ret til, med forbehold af juridiske begrænsninger, at opkræve de rimelige omkostninger, som forbrugeren har gjort bekendt på forhånd.

 

Artikel 14 - Klageprocedure

Klager over gennemførelsen af ​​aftalen skal indgives fuldstændigt og tydeligt beskrevet til iværksætteren inden for 7 dage, efter at forbrugeren har opdaget manglerne.

Klager sendt til iværksætteren besvares inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forventet længere behandlingstid, svarer iværksætteren inden for 14 dage med en meddelelse om modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.

Hvis klagen ikke kan løses ved fælles aftale, opstår der en tvist, der er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.

En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser, medmindre iværksætteren skriftligt angiver andet.

Hvis en klage viser sig at være velbegrundet af iværksætteren, vil iværksætteren udskifte eller reparere de leverede produkter gratis efter eget valg.

 

Artikel 15 - Tvister

Kun hollandsk lov finder anvendelse på aftaler mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle vilkår og betingelser gælder for. Selvom forbrugeren bor i udlandet.

Betal sikkert
Gratis fragt
Nem retur
Sikker udtjekning